یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ |۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 8, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرستان سنندج گفت: باید نگاه ما به وحدت با مبانی دینی و اسلامی در یک راستا باشد.

ماموستا محمدامین راستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، در سخنانی بیان داشت: باید نگاه ما به وحدت، نگاهی درست و اصولی و از روی منطق باشد.

امام جمعه موقت شهرستان سنندج گفت: بنابراین باید نگاه ما به وحدت با مبانی دینی و اسلامی در یک راستا باشد.

عضوی شورای روحانیت و افتاء شهرستان سنندج افزود: از سوی دیگر باید به خوبی به نقش و جایگاه وحدت در جهان اسلام در شرایط کنونی احاطه داشته باشیم.

ماموستا راستی تصریح کرد: مقوله مهمی همانند وحدت متعلق به یک هفته نیست بلکه وحدت امری جاری و ساری و مهم‌تر از آن زیرساختی در جهان اسلام می‌باشد و امروز با توجه به شرایط خاص منطقه و جهان وحدت یکی از نیازهای مهم کشورهای اسلامی است.

امام جمعه موقت سنندج اظهار کرد: با این وجود باید اذعان کرد که وحدت در جهان اسلام امروز آن گونه که باید دیده نمی‌شود، زیرا اگر وحدتی که مد نظر رسول خدا(ص) و دین مبین اسلام می‌باشد در بین مسلمین جاری بود وضعیت مردم غزه بدین سان نبود، بنابراین باید نگاه خود به مقوله وحدت را اصلاح کنیم.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تا زمانی که وحدت به صورت عملی در بین کشورهای اسلامی تحقق پیدا نکند همچنان باید منتظر توطئه‌ها و فتنه انگیزی دشمنان اسلام به ویژه صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha